לעבר הקיסרות - סמינר בנושא גיל המעבר

הסמינר הקרוב יפתח ב- 6 לנובמבר 2023, בימי שני און ליין.

תהליך הכניסה לתקופת המנופאוזה חל סביב העשור החמישי לחייה של אישה. הוא מתחיל עם שינויים קטנים, פיזיולוגיים ורגשיים, נקישות ראשונות ומנומסות על דלת שעליה רשום - ברוכה הבאה לגיל המעבר. ברוב המקרים ייקח לאישה זמן להבין כי אלו סימנים ראשונים שלא ניתן להדוף, במקרים אחרים הנקישות יהפכו לדפיקות חזקות ואז לא תהיה ברירה אלא לתת להם מענה.

מהו בעצם גיל המעבר? האם הוא מבטא רק את סופו של מחזור הווסת? מה המשמעות של מַעֲבָר? מַעֲבָר מאיפה ולאן

נכון, גיל המעבר מסמל את החיים מֵעֵבֶר לשנות הפוריות של האישה, אך למעשה חייה של האישה, כפי שהיא הכירה אותם עד כה, נמצאים על סף שינוי. אותן נקישות יכולות לבוא לידי ביטוי בסימפטומים רבים ומגוונים ויתבטאו אחרת אצל כל אחת. כך או כך כל אישה תהיה חייבת לפתוח את הדלת, לצעוד בשביל החדש, וללדת את עצמה שוב באמצע החיים, זאת הקיסרית.

לקח לנו הרבה שנים של עבודה קלינית, לימוד וחקירת הנושא, גם דרך החוויה האישית, כדי להבין שהתעסקות בסימפטומים היא לא הגישה הנכונה עבורנו. תהליך גיל המעבר אשר מורכב ממספר שלבים ואורך מספר שנים, הוא תהליך מאתגר רגשית ופיזית. זהו תהליך של גילוי עצמי ושינוי פנימי עמוק אשר ינווט את חיי האישה בהמשך. הטיפול שלנו אינו מסתכם במתן מענה לתופעות וסימפטומים, אלא מהווה מתן ליווי לאישה בגיל המעבר

כיום גם ברפואה מערבית הבינו כי זהו תחום מורכב וחשוב. ישנם יותר ויותר גניקולוגים ורופאי משפחה אשר עוברים התמחות נרחבת בנושא. גם אנחנו צריכים להתייחס לזה כך וזאת הסיבה לסמינר מקיף שיצרנו. בסמינר זה נכיר את ההיבטים הפיזיולוגיים, ההתנהגותיים, הקוגניטיביים, הרגשיים והרוחניים אשר מאפיינים תקופה זאת. נבין מדוע זוהי לא רק עוד "השתוללות הורמונלית" אלא שלב התפתחותי מלהיב ומרגש (גם אם יכול להוביל לטלטלות גדולות). נציג את הגישה הפסיכו-אנאליטית המודרנית לתקופה זאת לצד הטקסטים העתיקים של הרפואה הסינית. נדון מה התפקיד שלנו בטיפול וכיצד אנו יכולים לעזור לאישה לעבור שלב זה מתוך מודעות, סקרנות ומימוש הפוטנציאל שהוא טומן בתוכו להתפתחות וריפוי של הגוף והנפש.

סמינר בן 8 מפגשים יועבר על ידינו - ענת צחר ומרים רייך

היקף השעות: כ-40 שעות אקדמיות לאורך 8 מפגשים ותכנים דגיטליים מוקלטים.

גיל המעבר - סילבוס.pdf

ישנה אפשרות להצטרף לקורס און ליין או פרונטלית, אין הבדל במחיר בין השתתפות און ליין להשתתפות בכיתה. הכיתה הפרונטלית תפתח בתנאי שיהיו לפחות 5 משתתפים בכיתה. 

במידה במהלך הקורס כמות המשתתפים באופן פרונטלי תרד מתחת ל-5 נוכחים בכיתה, אנו שומרות על הזכות להעביר את כל ההרצאות לפורמט מקוון. 

עלות הסמינר: 2,800 ₪

במעמד ההרשמה יש לשלם 10% מעלות הסמינר, את היתרה ניתן להסדיר ביום הראשון ללימודים. 

הסמינר הקרוב יפתח ב-6 לנובמבר 2023, בימי שני, 9:00 - 13:30 און ליין.

להרשמה יש להיכנס לדף האירועים באתר.

מדיניות הביטולים:

  • ביטול ההשתתפות עד שבועיים לפני תחילת הסמינר - החזר מלא של דמי ההרשמה.
  • ביטול ההשתתפות פחות משבועיים לפני תחילת הסמינר - לא יינתן החזר לדמי ההרשמה, הם ישמרו כזיכוי לכל פעילות של רפואה סינית למשפחה לשנת הלימודים הרלבנטית.
  • ביטול ההשתתפות עד 2 שיעורים כולל - החזר של 70% מעלות הסמינר.
  • ביטול השתתפות החל משיעור 3 - לא יינתן החזר. אחוז יחסי (בהתאם למספר השעות שנלדמו) מעלות הסמינר יישמרו כזיכוי להשתתפות בכל פעילות אחרת של רפואה סינית למשפחה לשנת הלימודים הרלבנטית. לחלופין תינתן האפשרות להשתתף במחזור הבא של הסמינר "לעבר הקיסרות" ללא עלות נוספת.