מצטערים, ההרשמה הסתיימה.

לידה הוא רגע קסום בו האישה עוברת חוויה עוצמתית ומרגשת. אבל, בדרך לשם היא עוברת דרך פרוזדור הפחד באופן מודע יותר או פחות. בדיון קליני זה נדבר על משמעות הפחד לפני ובמהלך הלידה, ננסה להבין מתי הוא הופך לגורם פתולוגי וכיצד ניתן לעזור לנשים להתגבר עליו באמצעות רפואה סינית. דיון קליני זה יעבור ב-25 לאוקטובר 2022, יום שלישי בשעה 20:00 - און ליין, ללא תשלום, אך יש להירשם מראש עקב מספר מוגבל של משתתפים.


  • תאריך: 10/25/2022 08:00 PM
  • מיקום אירוע מקוון

תיאור

25 לאוקטובר 2022, יום שלישי, 20:00 - ZOOM (משך משוער כשעתיים).

לידה הוא רגע קסום בו כל מערכות הגוף והנפש מסתנכרנות ופועלות יחד למטרה אחת. כאשר הסנכרון הזה מצליח, תהליך הלידה מתחיל ברגע המדויק לו, מתנהל בצורה מווסתת ומאוזנת ומסתיים באופן מיטיב לאם ולעובר. אבל, בדרך לאיזון זה עוברת כל אישה דרך פרוזדור הפחד באופן מודע יותר או פחות. 

בעבודה עם נשים בהיריון אנו שומעות לא מעט "אני מפחדת". פחד מתעורר כאשר אדם חש איום או סכנה, ללא ספק לידה מעוררת באישה תחושות זהות. אין סוף פחדים המתעוררים לקראת תהליך הלידה, גם אם זאת לא הפעם הראשונה - פחד מכאב, שזה יהיה ארוך מאוד או קצר מדיי, שיהיה נורא כמו הפעם הקודמת או שלא יהיה טוב כמו הפעם הקודמת, פחד מהליכים רפואיים שונים, פחד מאיבוד שליטה, וזה רק מה שנמצא על פני השטח! מתחת לפני השטח יש תהום שלם של תחושות, חוויות קיומיות מהעבר, פחדים וחרדות ואפילו פחד ממוות. 

ממה נובע הפחד? האם פחד זה הוא רגש מולד או נרכש? האם כל פחד חייב התייחסות? למה פחד גורם מבחינה אנרגטית וכיצד עלול להשפיע על מהלך הלידה? מה אנחנו יכולים לעשות בטיפול כאשר אנחנו מזהים פחד כגורם פתולוגי או כתנועה אנרגטית לא מיטיבה?

בדיון קליני זה ננסה לענות על השאלות ולנתח מקרים אשר יאפשרו לנו להבין, כיצד פחד משפיע על אישה לפני ובמהלך הלידה. נדבר על זירוז והשראת לידה וניתן כלים לעבודה עם דיקור, שיח טיפולי ואמצעים נוספים אשר יאפשרו לאישה לעבור את הלידה שלה דרך פרוזדור הפחד ועדיין להרגיש חיבור לעוצמה ולכוח הפנימי והטבעי שיש בה וחשוב לא פחות, יאפשרו לה שיקום נפשי מהיר לאחר הלידה (כן, כן, גם זה חשוב לקחת בחשבון בטיפול "לזירוז לידה").

הדיון יועבר און ליין דרך זום, השתתפות היא ללא עלות.

יש להירשם מראש עקב מספר מוגבל של משתתפים.