יעל ארנסט - נעים להכיר

היי, אני יעל, ועברתי לידה שקטה בשבוע 37 ו- 3 ימים.

הסיכוי שיגיעו אלינו לקליניקות נשים שחוו לידה שקטה הוא גבוה, לכן כדאי להכיר את הנושא כדי לדעת לעזור טוב יותר למטופלות שלנו. 

לאור החוויה, ובתור מטפלת ברפואה סינית ואנפוקו, הבנתי שכדי שיותר מטפלות ומטפלים מתחומי הרפואה המשלימה ידעו ויקבלו מושג מה זה אומר, מישהי צריכה לספר את סיפורה. פה בדיוק אני נכנסת.

אני מפסיקה לשתוק את הלידה השקטה וכל מה שבא אחריה, ואני מדברת אותה, עם תקווה בלב ולב פתוח.

הדרך הטובה ביותר לנצח שתיקה היא לומר מילים בקול רם. לבטא את הטראומה במילים, היכולת לדברר את הדברים שהכי מפחידים אותנו, את הקשיים והכאב שלנו היא יכולת שמלווה בקושי, כאב (ולפעמים גם בושה ומבוכה). אבל זו בדיוק הנקודה בה הריפוי מתחיל ונוכל להעצים את עצמנו.

אני טובה בלדברר. בין אם בקול רם, ובין אם באמצעות המילה הכתובה. 

במרץ 2019 החלטתי שאני משתמשת ביכולת הזו ומוצאת משמעות בלידה השקטה שעברתי. בשנתיים האחרונות אני כותבת ומדברת על לידה שקטה ומתמקדת בנשים שעברו לידה שקטה ובמטפלים המלווים אותן במסגרת חוגי הבית. זה לא פשוט. הכאב הוא גדול ועמוק, העצב הוא מהותי והאובדן הוא אמיתי לגמרי.

כאן אספר על לידה שקטה משתי נקודות מבט: אישה שעברה לידה שקטה, ואישה שמטפלת בנשים שעברו לידה שקטה. נדון בתפקיד המטפל/ת תוך הצעת שיח חדש המאפשר מרחב בטוח למטופלות שעברו לידה שקטה להרגיש נוח, מובנות ונטולות שיפוט עצמי. נדון בדרכים ליצר סביבה בטוחה דרך שיח חלופי לשיח הקיים היום, אותו אני מוצאת מקטין, מגביל ומעמיק את תחושת הבדידות שאותו נשים שעברו לידה שקטה מרגישות. השיח החדש מאפשר לאישה להרגיש את מגוון הרגשות וכך מעודד את התהליך שהיא זקוקה לו לשם החלמה וריפוי. נדבר על הדברים שנכון לומר ועל הדברים שכדאי מאוד לא לומר, ונבין את הכוח של מילים במסגרת הטיפול ברפואה משלימה.

* השיח מיועד למטפלות ומטפלים מקשת הרפואה המשלימה.

אודות יעל: יעל ארנסט, מטפלת ברפואה סינית ואנפוקו, מלווה נשים שעברו לידה שקטה, מקימת האתר "סינית". אמא לשחר ונגה, וגם אמא של איילת, התינוקת שלי שנולדה בלידה שקטה בתחילת ספטמבר 2010. גם לה שמור חלק בלבי.
יעל ארנסט
מטפלת ברפואה סינית ובאנפוקו
נשים || נשים לאחר לידה שקטה

050-3338778
www.yaelernst.com  

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.